Translate

6. juli 2010

06.07.10 Helsetsetra - Storhammarn - Karihammarn


Jeg gikk og ruslet på Helsetsetra..

Dagens luftetur gikk til Helsetsetra, Storhammarn og Karihammarn. Er fortsatt usikker på om jeg traff alle utkikk punktene, men jeg tror jeg var på de rette plassene. Opp fra Helset går veien gradvis brattere opp. Ja, faktisk så er det litt stigning her, men turen opp tar bare ca 20-25 min. i rolig tempo.

En fin tur som gir muligheter til flere avstikkere til nye turmål. 

Fra Helsetsetra kan en gå til Hagahornet, Gulltanna, Fagerfjellet og Meeknoken på en enkel og grei måte. Litt myrete i enkelte partier opp fra setra. Har du med unger kan de leke i elva og maten kan nytes i gapahuken. Alle kan ta denne turen, ung som gammel. Bare prøv.



Her kjører du av og tar til høyre når du kommer opp bakken.


Her er parkeringen. Ikke parker andre plasser. Jeg har prøved;-(


Her starter turen. Skiltet viser hvor stigene går.

I krysset litt oppe, går du veien til venstre



Kvilarn og mulighet til å gå til Storhammarn/Karihammarn





Litt lenger fram står det Helsetsetra










Mange skilt på turen - Moldhågæn









Enda flere skilt..


Meeknoken øverst til høyre







Det gror igjen her også

 








2 kommentarer:

  1. Sikkert en tur for en kroket kjærring som meg også dette;-))

    SvarSlett
  2. tror jammen e skal klare å finne fram med så god beskrivelse....men det e vel lurest å vente...hehe..

    SvarSlett