Translate

2. april 2011

25.01.11 Ørskog og Ålesund

Alene på tur: Ørskogfjellet.

Med sol fra klar himmel på Averøya, måtte jeg legge skiene i bilen. Jeg skulle hente sønnen, hjem fra fiske i nord. Mens han losset båten i Ålesund, benyttet jeg anledningen til å utforske Ørskog igjen. Sist jeg gikk på ski der var jeg på motsatt side og året var 1985.

Jeg fikk en utrolig fin tur fra Averøya, over Atlanterhavsveien, via Moldefjorden og til Ørskog. Fjære, sjøluft, fjell, jordbruksland, fjorder og ørn i fjæresteinene. Utrolig mangfold!

Jeg var på Aksla og kikket på jugend byen og Slinningsodden. Bare en sann nytelse!

















Seilet


Her ligger den tidligere Averøy båten Ocean som Davidsen i Henda bygde.
























Slinningsodden



Losse-Gutta





Glade gutter som vinker oss avgårde;-)))










Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar